17 augusti 2012

Målinriktad

Det är tid för mig att sätta några mål för löpningen under hösten. Jag har inte sprungit så många lopp sedan jag började träna löpning, men jevlar.
Efter att ha pratat med den gode Nogger, lycka till med vaden, har jag blivit peppad och inspirerad.
Mitt Prinsens Minne i Halmstad sket sig på grund av arbete. "O, den som slapp höra arbetets piska vina."
Eller; " O crux ave spes unica"
Men...
1. Landskrona halvmara 26/8, enligt N ett riktigt klassiskt kultlopp med få deltagare. Tar det som träning, långpass.
Hardcore så det smäller om det, två varv i Siwans "Himmasta". Det ska va tunna skivor...




2. Allas vårat Lidingölopp 29/9 över 30k i glassig terräng, räksmörgåsloppet #1. Goa gubbar o gummor i backarna. Hardcore med viss glamour(saltgurka vid 20k-kontrollen)




3. Yddingeloppet 7/10,12k runt en sjö plus utlovad bokskogsporr. Klassiskt och real hardcore. Helgen efter LL, bör bli en bra start efter en veckas vila. Läge att persa?




4. Sista för hösten Skanneloppet 16,8 k (,8?), 3/11. Bra backar och mycket himla vackert. Även om man byter om på ett kasedansställe så e detta lopp grymt hardcore, rent av punk.




Audaces fortuna iuvac

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Love comments