26 augusti 2012

Landskrona halvmara




Idag var det så dax för klassiskt lopp i Landskrona. Sånt lopp som jag gillar, drop in. Du åker dit betalar, får lapp, bansträckning och sen springer du.


Hard core o inget snack. Jag valde halvmaran vilket betydde start 11.30 och springa två varv på banan. Vid starten kom jag i slang med en av de 50(!) startande och han hade sprungit loppet 27 gånger. Respekt. Han sa att det var ett trevligt lopp för man kunde andas(?). Jag vågade inte fråga vad han menade med det.
Starten gick med pistol o allt


och allt kändes fint o Citadellet e ju grannt o dramatiskt


benen tugga på och Runkeepern gav lite märkliga notiser men det jämnade ut sig i slutet iaf. Bra med vätska hela vägen. Efter första varvet ökade jag faktiskt och blev lite mer inställd på att få bra tid, minskade steglängden och pinnade på.
Att köra ett sånt här lopp med splajs nya skor var inte en hit, fick blåsor större än Elvis efter 10k.


Loppet var lite granna trist med tråkiga villakvarter och stora öppna vägar o gator, flackt oxå. Men det stärker och ändå kul att köra något nytt.


Trött, varm men stolt och glad i mål.


Och hungrig hungrig hungrig, jag tog ett skrovmål på Haralds innan jag körde hem


Mums fillibabba :)

Loppet i fakta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Love comments