28 januari 2015

Spring is in the air/sentiment de printemps

Så här ska det vara när jag har långledigt. Träna ena dagen o vila nästa, med läsa boken, laga goa middan och ta det lugnt.
Jag tog ånyo ett simpass på Filborna Arena, något motvilligt. Men när jag väl var nere i bassängen i måndags så slog det mig att det är det här som jag är ämnad åt. Den monotona träningen, harva fram o tillbaka i bassäng, springa framåt utan övriga inputs, veva hjärnan i bitar på en stålhäst. Tugga, tugga kilometrar helt i trance utan att tänka. 60 längder blev det 😜

...och innan idag va maskinbenen ute å harvade 7,8km i snålblåst...härligt och stor känsla av att våren e i antågande.

Det finns blommor i trädgården som e på väg upp...feeling...trancen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Love comments